Survival of the fitest

8 augustus 2015 - Yala Np, Sri Lanka

Zaterdag 8 Augustus 2015

Survival of the fitest..

Heeeeeeeeeel vroeg opstaan deze ochtend, speciaal voor oma en mij.. nl 5.15 uur!!!! Om 6.00 uur werden we opgehaald want deze ochtend zouden we onderweg langs een baby olifant opvangcentrum gaan. Hier moesten we om 9.00 uur zijn want dan worden de olifantjes gevoed...poeh hè...... Vroeg hoor.. We waren net Srilankanen want zij beginnen ook altijd zo vroeg aan hun dag.
Het voeden van de olifantjes was wel heel schattig gezicht..maar toen we daar weer weggingen zagen we dat we hiervoor 2 uur om hadden gereden en dat was de 20 minuten voedertijd niet waard...maar goed, we kunnen het weer afstrepen. Wel mooi dat dit bestaat want anders zouden deze baby olifanten dood gaan.
Deze nacht hebben we in een survival tent geslapen, cool maar ook wel een beetje griezelig want het was middenin het Yala national park. Rond de middag kwamen we aan en hadden een paar uur om uit te rusten.. Het was wel erg heet, ruim 35 graden en warme wind, hopelijk dat het 's nachts wat meer afkoelt...
Om 14.30 werden we opgehaald voor de safaritocht door het national park. Dat was gaaf!! We hebben wilde zwijnen gezien, herten, buffels, olifanten, pauwen, heel veel soorten vogels waaronder een adelaar, krokodillen en als kers op de taart een luipaard sluipend in de bosjes!!!! En dat was best bijzonder want die laten zich bijna alleen maar in de ochtend zien.
Na 3,5 uur door het park te hebben gereden (op hele hobbelige wegen en dat is nog zacht uitgedrukt) kwamen we in het donker weer terug op de camping.
De camping manager stond ons op te wachten met kopje thee en daarna gingen we ons klaar maken voor het avondeten. Op de camping staan 12 tenten langs de paden allemaal olielampen en fakkels die s avonds aan waren cool!!! De tent was echt super gaaf.. Lekkere bedden, een muskietennet eromheen, een badkamer, hangmatje, ventilator en een belletje die je kon gebruiken als je hulp nodig had... Nou die hulp hadden wij (mama en ik, papa en oma sliepen in tent naast ons) nodig. Er zat namelijk een grote kikker in de tent en die durfde mama echt niet te pakken.. Haha welkom in de rimbu!!!
Toen gingen we avondeten... Dat was zo ontzettend leuk gedaan. De tafels stonden allemaal rondom een groot kampvuur... En allemaal fakkels en kaarsen eromheen. De tafels waren allemaal heel mooi gedenkt. Echt een wauw effect. En iedereen was zo vriendelijk. De campingmanager had ook nog marsmallo's voor mij geregeld, die ik na het eten in het kampvuur klaar heb gemaakt echt toppie!!
Wat voel je je toch welkom hier ze waren allemaal zo vriendelijk, het eten vond ik niet lekker (rijst en curry bleah..) maar papa, mama en oma zeiden dat het erg lekker was.
Het was inmiddels 22.00 uur een lange dag en gelukkig wat afgekoeld zodat we goed konden slapen!!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Jan en Sita:
    11 augustus 2015
    Wat allemaal een belevenis. Dit verhaal doet mij denken aan onze reis Jordanië waar wij gingen overnachten bij de Bedoeienen Ook allemaal lichtjes en fakkels langs de kant. Zo konden wij in de nacht de weg vinden naar het toilet .