Laatste dag

13 augustus 2015 - Colombo, Sri Lanka

Donderdag 13 Augustus 2015

8.30 uur vertrokken uit Unawatuna. Onze laatste dag ging in. Deze bestond uit een bezoek aan Galle. Hier bevind zich een heel groot Nederlands ford, die nog steeds in gebruik is. Er zijn allemaal winkeltjes, kleine straatjes met klinkers op de grond, huisjes.. Alsof je in een openlucht museum in Nederland rondloopt...
Daarna doorgereden richting Colombo. De weg voer bijna geheel langs de kust. Hier zag je nog duidelijk de sporen die de Tsunami 10 jaar geleden had achter gelaten.. Dit maakte veel indruk op ons!!
Wij hadden hier niet bij stil gestaan maar Sri Lanka was een van de zwaarst getroffen gebieden. Meer dan 38000 doden en meer dan 14000 mensen raakten vermist..en miljoenen mensen die op wat voor manier dan ook getroffen werden door dit natuur geweld...
Rond 14 uur kwamen we aan bij ons hotel. Even gerelaxt en daarna begon onze stadstour. Wat een contrast met de rest van het land.. Maar ook grote contrasten in de stad zelf.. Van mooi, dure, luxe gebouwen en winkelcentra, tot sloppenwijk en overdekte markthallen waar alles wat je maar kunt bedenken werd verkocht. Mooie stad.. Jammer dat we niet wat meer tijd kunnen brengen..
Na de stadstour hadden we een high tea. Allemaal lekkere dingen geprobeerd..heerlijk!!!
Onze laatste dag is voorbij..  Morgen vliegen we terug en daar heb ik toch zinnenin!!!!!!!!!!

1. Jan en Sita:
    13 augustus 2015
    Nog een geweldige laatste dag voor jullie in dit mooie land. Ook wij hebben er zin in als jullie weer thuis komen. Nogmaals een goeie reis en tot gauw.